Tuesday, September 9, 2008

Rindu

Masuk hari ini sudah 10 hari abang di JB. Satu jangkamasa yang agak lama sbb sebelum ini abang akan balik tiap2 hujung minggu. Memandangkan abang ada kerja yang perlu di bereskan terpaksalah abang stay di JB. Anak2 (termasuklah aku) semuanya rindukan abah mereka. Macam2 gelagat anak2 aku nak menunjukkan kerinduan dorang.

#Gelagat 1
Danish tgh main2 depan TV tiba2 terdengar pintu pagar (pagar umah sewa aku ni mmg bising tak hingat kalau nak bukak) dibukak. Terus terkeluar “ABAH” dari mulut Danish. Aku biarkan aja dia berlari ke pintu. Tiba-tiba… “UWAAAAA…” rupa2nya Danish frust sbb yang balik bukan abah tapi aunty (adik abang yg duduk sekali)… Alahai sian Danish.

#Gelagat 2
Aisyah yang dah pandai bertatih2.. menuju ke grill pintu depan. Dia berdiri dan pegang grill tu. Aku tengokkan aja. Tiba2 dia gegar2kan grill tu sambil sebut “ABAH, ABAH” (actually Aisyah dah pandai sebut Babai dan Abah)

#Gelagat 3
Danish lagi. Kali ini masa mak aku call dari kampong. Masa tgh sembang2 tu mak aku tanyalah Danish. Aku pun dengan gembiranya panggil la Danish.. “Danish.. cepat… Opah”. Danish pun dengan tersengih2 terus meluru merampas tepon tu dari aku… tapi tiba2… “UWAAAAA…”. La… kan ibu kata Opah.. bukannya Abah…. Aduhai…

Nabil cool jer sbb abah dia dah bagitau nak pergi school 10 days. So setiap hari dia akan Tanya tinggal berapa hari lagi Abah nak balik. Tapi adiknya yg kecik2 ni tak paham lagi.. tu yang asik tertunggu2…

Abang cepat la balik.. bukan anak2 jer kerinduan.. gee pun sama… huhuhuhu…

No comments: