Sunday, September 21, 2008

Berbuka puasa di Terminal Seafood

Ahad lepas aku, abang dan nabil gi jalan2 cari makan (tempat berbuka sebenarnya). Aku nih kan pantang abang ada kat KL mulalah aku ajak dia makan berbuka kat luar. Yerla kan bukan selalu dia ada kat KL.. Inilah jer masa aku nak manja2 gitu. Kalau kat umah.. selalu jer kalah ngan anak2.. derang bukan buleh tgk abah derang.. asik nak melekat jer....

Kitaorg pun cari punya cari tetiba dengar iklan kat radio pasal Seafood Terminal di Tmn Ukays. Terus teruja nak pergi berbuka kat sana sementelah tempatnya dekat bebeno ngan rumah aku kan. Lagipun restoran nih pernah masuk dalam Jalan Jalan cari Makan, TV3 so aku bajet mesti sedap/spesel la. Aku pun call lah restoran ni utk buat reservation tapi asikla tak dapat.. so kitaorg pegi jer terjah terus ke restoran tu. Sib baik masa sampai sana ada pekerja dia pun baru sampai.. so dia bawak aku masuk utk urusan reservation tu.. siap pilih meja mana nak duduk. Aku pilih meja yg betul2 sebelah swimming pool... cool... (sayang sangat aku tak snap gambo.. lupa ko...)

Makanan kat sana best. Seafood di sediakan mentah (fresh dan besar2) dan di masak sendiri guna 3 cara; steam, steamboat and BBQ menggunakan satu alatan yang disediakan setiap meja (selalu yang kita pegi leh buat steamboat jer kan... yg ni boleh buat tiga3). Makanan2 lain pun disediakan jugak.. mcm nasik goreng, mee goreng , desert and etc. Yang paling best.. kambing panggang... derang panggang seekor kambing tu.... mmg maveles la....

Tapikan disebabkan aku nih kalau nampak makanan terus nak makan jer.. sampai terlupa nak snap gambo... takde la gambo2 makanan.. huhhuhu.. ni jer gambo yang sempat di snap.. itupun amik masa nak bayo bil..


Nabil yang happy sesangat dpt makan Udang Beso.. feberet dia tu...

No comments: