Thursday, June 5, 2008

Minyak oh Minyak

Semalam aku balik kampung Chemor dengan abang dan nabil utk ziarah abg aku yg kena panah petir hari tu.. Alhamdulillah dia dah ok sikit.. cuma masih sakit nak membuang air.. kecil dan besar... kesan lecur agak teruk juga tapi under control..

Aku balik hari ajer memandangkan hari nih aku kerja... dalam pukul 8 lebih tu Mak aku membewa berita pekan chemor dah penuh sesak dengan org yang nak isi minyak di SHELL... pelik jugak aku.. esok harga minyak naik ker....aku pun tgklah berita.. ha'ah betullah.. harga minyak naik start 12 malam nih...

Memandangkan kereta aku masih ada lebih dari separuh minyak.. aku takla kalut sangat... sampai tu ke KL.. abang teringat kereta wira dia di KL.. tank mmg kosong sementelah dia speeding habis masa balik dari johor pagi tu, abang pun call kak cik (adik abang yg duduk ngan aku sekarang di KL) suruh isi minyak... dalam kul 9 pm aku pun call lah kakcik.. dia kata dia tgh Q... banyak kereta katanya... kitaorg pun mulakan perjalanan balik ke KL.. singgah di simpang pulai isi full tank.. lega sbb tak banyak kereta di stesen minyak... sampai di KL lebih kurang kul 11.45pm.. aku call kakcik sekali lagi... dia kata baru jer dapat isi... WHAT!!! 2 jam tunggu baru dapat isi minyak..... ish ish ish.. sian kakcik.. dahla dia angkut suraya (adik sedara yg jaga anak2 aku) ngan danish n aisyah sekali.. sampai tertidur la budak2 tu dlm kereta. THANKS kakcik.. walaupun lama menunggu... mission accomplished jugak...

Aduhai.... minyak naik sampai 80sen.. banyak tu... poning kepala.. nasib baik opis aku dekat.. leh aku merempit naik motor ajer.. kereta tu tgk ajer la..... simpan diam2 kat umah.. jadi tukun huhuhuhu.....

No comments: