Sunday, June 15, 2008

First weekend without abang

Belum seminggu abang ke Holland anak2 dah rindu.. hari jumaat lepas masa nabil mandi nak kesekolah dia nangis pangil abah… abah.. sian pulak sementelah nabil mmg anak manja abah dia.. walaupun dia yg sulung tapi nabil la yang paling manja dengan abahnya. Semalam Danish pulak.. masa aku tgh baca Metro.. ada iklan teater Muzikal P.Ramlee.. boleh dia tunjuk Musly Ramlee tu pastu dia kata abah.. abah.. bukan sekali dua pulak tu.. berkali2.. Aisyah sejak 2-3 hari nih susah nak tidur.. bukan susah apa.. meragam sikit.. tak tahula kot2 dia pun rindukan abah dia jugak….

Aku… mesti la aku rindu abang.. tak pernah berpisah lama2 camni.. paling lama pun seminggu jer.. Hari minggu lagi terasa sbb biasanya abang ada rumah masa ni. Selalunya kami berdua akan gi dating lepas anak2 tidur. Selalu tempat lepak kami di Bora Ombak…

Minggu ni hari sabtu pagi2 aku kejutkan Nabil.. bawa dia gi tgk budak2 main tae kwan do.. nabil suka main TEKKEN kat PS2 and PSP.. selalu dia berangan.. main lawan2 ngan Danish/bantal/anak patung. So aku rasa baik aku hantar dia belajar tae kwan do.. at least dia ada asas berlawan yang betul. Sebenarnya.. idea asal aku nak nabil belajar silat.. mesti kiut tgk nabil dgn baju pahlawan hitam sambil ikat kepala bersilat kan… tapi memandangkan dia kecik lagi.. and kelas tae kwan do tu 2 blok jer dari umah aku.. aku pun amik keputusan hantar dia belajar tae kwan do dulu.. tgkla.. kalau dia dah besar sikit aku nak hantarkan jugak dia belajar silat… Lepas dalam 5 minit tgk2.. aku ajak dia gi pasar keramat.. beli barang2 basah utk seminggu… sambil atas moto (aku bawak moto jer.. senang parking kat pasar keramat tu).. aku pun tanya nabil samada dia nak tak join kelas tae kwan do tu.. dia kata nak.. so lepas beli belah kat pasar keramat aku pun pecut (rasa cam minah rempit jer.. hahaha) ke kelas tae kwan do tu semula.. nasib baik MASTER dia lom balik.. aku pun terus registerkan Nabil.. uniform RM70, register RM25.. Fee 199 for 6 months.. okla kan… So InsyaAllah minggu depan nabil start join kelas tae kwan do nih..

Hari Ahad.. hari malasss…. Dari pagi sampai ke petang aku dok melepak melayan anak2.. tgk tv.. suap makan.. tgk tv lagi.. baring2.. tido2.. hehehe.. abang call.. sembang2 melepas rindu.. sampai kemalam aku memerap jer dalam rumah.. petang tu kak cik balik bawak makanan… layan makan pulak… hihihi..

Rasa lambat masa berlalu.. tak sabar rasanya nak jumpa abang… We miss u..

No comments: