Thursday, October 30, 2008

Darahku naik....!!!!!

Aku nak citer pasal semalam (rabu). Abg balik Johor selasa malam.. nabil stress abah dia balik (anak manja abah la katakan). Esoknya (rabu) aku cam biasa kejut dia gi sekolah... tapi dia nangis2 takmo gi sekolah.... aku bab2 gi sekolah nih mmg straight sket.. aku paksa jugak dia mandi + gosok gigi. Pas tu aku pakaikan uniform dan soh dia breakfast. Dia mogok takmo makan sambil protes tekak dia sakit.. aku dah check.. sikit jer merahnya.. saja alasan takmo gi sekolah.. pas aku siap2 aku heret dia masuk keter... dia nangis jerit2... sambil2 tu aku kasik kaunseling sket.. tapi dia tetap nangis takmo gi sekolah.. darah aku dah naik....

Masa aku drive tu.. aku letak handbag kat belakang... punyala pandai.. nabil gi amik hp aku tepon abah dia... Abg cakap ngan aku.. soh hantar Nabil balik.. aku dah hangin satu badan dah.. tapi aku ikutkan ajer.... sampai umah aku bukak pintu keter.. amik beg sekolah dia campak kat tong sampah.. gerammm sangat (sampai opis aku tepon bibik soh amik balik beg tu hehehehe)..... masa aku sampai tu bibik ada kat dalam pagar.. main2 ngan danish + aisyah.. nampak jer aku buang beg tu terus dia dukung + pujuk nabil... siap pesan soh aku bawak keter elok2 sbb dia nampak aku marah sangat....

Aduhai la.... mmg aku rasa marah sangat..
#1 marah + geram kat nabil sbb takmo gi sekolah
#2 marah kat abang sbb manjakan sangat Nabil

tak tau nak buat apa....pagi2 kasik ibu punya darah naik....

balik opis aku pujuk + kaunseling sket si nabil... pastu doakan dia sungguh2 lepas solat... semoga Allah jadikan nabil anak yang SOLEH.. AMIN...

2 comments:

abc said...

Ganez ko buang beg lam tong sampah hehehehe.. aku plak selalu amik beg dia letak luar umah..meraung2 la nantu ko tu..

elok la tu..sorang tanak g sekolah..sorang tanak wat keje kolah.. huahahahaha...

Gee said...

hehehe tu la pasal.. ikut mood la.. kalau tgh elok tu ok jer... aku punya darah dah naik tinggi sangat.. sbb tu buang dlm tong sampah.. hahahaha

kalau setakat tak nak buat keje sekolah aku leh kompromi lagi.. hehe