Thursday, October 30, 2008

Ibu mertuaku...

Hujung minggu lepas (ahad-selasa) ibu mertuaku datang bertandang ke KL (umah aku la). Sejak dua menjak nih dia tak berapa sihat... darah tinggi naik... kencing manis pun naik... badan pun lemah ajer...

Sementara mak kat KL nih aku dan abang bawakla mak gi berubat... urut... Dari pengalaman adik ipar aku yg kat Kuala Selangor ada makcik urut yg bagus kat ijok.. dia pernah urut kat situ.. hari sabtu kitaorg pun bawak mak gi sana... Alhamdulillah mmg serasi.. pas urut (lama ooo dia urut.. dekat 2 jam... aku yg menunggu siap tertido atas sofa)... nampak mak segar sikit...

hari ahad kami ke darul Syifa'.. dapat giliran no 6... tapi ustaz2 yang otai2 takde yg ada anak2 murid dia jer.. (yg belum pro lagi kut) belum sempat pun nak terangkan sakit apa... dia dah jampi dah.. itupun baca laju2.....agak hampa...hmm

Hari isnin gi urut lagi ke ijok.. tapi disebabkan aku dah start keje.. abg gi berdua jer ngan mak dia

Hari selasa gi lagi cuba nasib ke Darul Syifa'.. kalau ikut jadual Ustaz harun din akan ada kat klinik dia hari selasa... pas subuh mak, ayah ngan abang gi la ke darul Syifa' di Bangi.. tapi takde rezeki dpt giliran ke 229... Ustaz harun din hanya rawat pesakit sampai 200 jer.... Nasib baik pakcik abg ada no tepon anak murid Ustaz harun din yg otai sikit.. mak ngan abang pun tepon dan terjah umah dia.. Alhamdulillah dia ada... mengikut kata Ustaz nih.. mak kena gangguan sbb badan mak lemah kan.. ustaz tu adalah bekalkan air utk minum dan mandi.. jugak doa2 utk di amalkan... setakat nih Alhamdulillah nampak mak makin pulih...

Di sebabkan sibuk menguruskan ibu mertuaku... aku tak dapat hadir ke open2 house.. mintak maaf kak zura, nisa, zana, kak yati yang menjemput..... tak de rezeki nampaknya...

No comments: