Sunday, December 14, 2008

Pening..

Pagi2 (Ahad) aku bersiap2 utk bawak bibik ke klinik... bibik perlu buka jahitan.. minggu lepas dia ada buat minor operation... sementera menunggu semuanya bersiap.. sempat juga aku buat exercise utk kaki aku... lama tak buat... baru semalam (sabtu) aku start semula... kesan cramp tempoh hari masih terasa....

Anak2 aku mintak tolong kak zura jagakan sekejap... thanks yer kak zura...

Kepala aku agak pusing.. pening.. dari semalamnya lagik... aku gagahkan juga bawak kereta.. sampai di klinik.. org agak ramai... bibik dapat giliran no 15... masa itu baru giliran no 9... aku rasa loya.. aku keluar tinggalkan bibik dalam klinik.. aku tak mahu dia nampak aku tak sihat.. semalam beriya2 bibik mahu pergi sendiri ke klinik.. dia tak mau susahkan aku.. tapi aku kesiankan dia.. sudahlah sakit.. tak sampai hati aku nak suruh dia naik turun bas...

Aku masuk semula ke klinik.. duduk.. pejamkan mata.. cuba buat2 cool... sampai giliran bibik aku ikut masuk ke bilik rawatan.. aku terangkan kepada doctor.. dan doctor pun tgk luka bibik dan buka jahitannya... selepas siap doctor amik blood preasure bibik.. normal.. aku request doctor buat blood test utk bibik... alang2 aku di klinik.. biarlah aku pastikan bibik sihat... kalau dia sakit siapa nak jaga permata hati aku yang 3 orang tu...

Bila semua selesai.. aku bagitau doctor.. "can you check also my blood preasure... i feel dizzy..".. "yeah sure" kata doctor... doctor check.... "yes.. a little bit low (blood preassure).. 100/69.. you have to get some ferum".. aku angguk ajer..

Keluar dari klinik.. tunggu ubat... balik... sebelum ke rumah kak zura.. singgah dulu ke HERO.. beli barang2 dapur sikit.... penat sebenarnya uruskan semuanya sorang2 walaupun luarannya nampak cam biasa jer....

Kepala masih pusing... sampai di rumah aku teringat.. semalam subuh member aku (nazri --> member masa di holland dulu) msg mengatakan isterinya sarah (member juga) sudah selamat melahirkan baby boy seberat 3.15kg di hospital ampang... aku call kak zura.. kami janji utk pergi sama2.... walaupun masih dizzy + sakit kepala.. aku gagahkan jugak.. sbb bila dah naik kerja nanti aku tau.. aku tak akan punya masa untuk menziarah..

Sampai ke wad bersalin.. terus ke katil sarah... dia sedang nyenyak tidur... mesti penat.. automatic aku teringatkan saat2 kelahiran permata hati.... rindu saat itu... baby ada di sebelah katil... baiknya anak ini.. tidur dan membiarkan ibunya berehat... semoga baby Ahmad Ayman Nasaie ..... menjadi anak yang soleh dan sentiasa menyenangkan hati kedua ibu bapanya... amin.

Selesai semua... balik rumah... aku bagai kehilangan sesuatu.. aku tak betah duduk... tiba2 aku rasa sayu... tak faham dengan perasaan sendiri... aku membaringkan diri dan akhirnya aku tertidur....

Moga2 esok aku lebih bertenaga.. aku perlu tenaga itu sbb esok hari bekerja.... harap2 set beautiful dapat membantu...

No comments: